مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد
مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1402 + { تجربیات و سوالات}

پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد به دو روش صورت می گیرد؛ پذیرش دانشجو از طریق شرکت در کنکور سراسری و پذیرش دانشجو از طریق استعدادهای درخشان. نکته مهم در رابطه با هر دو روش این است که بدانید فارغ از نوع پذیرش شما در مرحله اول، در هر صورت شرکت در مصاحبه علمی دانشگاه آزاد الزامی است و بدون شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نخواهید توانست پذیرش نهایی دکتری را دریافت کنید. برای شرکت در مصاحبه علمی نیز لازم است تا در تاریخ اعلامی توسط دانشگاه آزاد، به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه کرده و مراحل مورد نیاز را طی کنید. جهت راهنمایی بیشتر شما داوطلبان گرامی قصد داریم تا در این مقاله نحوه نام نویسی مصاحبه دانشگاه آزاد، هزینه، زمان و نکاتی را که باید در زمان حضور در جلسه آزمون در نظر داشته باشید را بیان کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

یکی از شروط موفق شدن در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، دادن بهترین پاسخ به سوال مطرح شده است. از آن جایی که تنها یکبار فرصت شرکت در مصاحبه برای هر دانشجو وجود دارد، بهتر است پیش از حضور در جلسه از تکنیک های پاسخگویی به سوالات مصاحبه دکتری مطلع باشید. از طریق تماس با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) می توانید با متخصصان تحصیلی ایران تحصیل ارتباط برقرار کرده و درخواست مشاوره کنید. 



نحوه ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1402

پس از قبولی در آزمون سراسری و یا مورد قبول قرار گرفتن شرایط سوابق تحصیلی شما (در صورتی که قصد پذیرش از طریق استعداد های درخشان را دارید)، حال زمان شرکت در مصاحبه علمی دکتری دانشگاه آزاد فرا می رسد. شرکت در جلسه مصاحبه از جمله مهم ترین مراحلی است که هر داوطلب دکتری باید طی کند تا بتواند پذیرش نهایی خود را در دانشگاه آزاد دریافت کند. اما در رابطه با جلسه مصاحبه علمی باید بدانید که لازم است قبلا برای حضور در آن ثبت نام کنید. پس از طی کردن مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه ای که باتوجه به رشته و گرایش شما تصویب شده است، زمان و مکانی که باید در آن حضور یابید به اطلاع شما خواهد رسید. 

اما چگونه باید برای ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اقدام کرد؟ در ادامه این مقاله می توانید راهنمای تصویری گام به گام مراحلی را که لازم است طی کنید، مشاهده کنید. این مراحل عبارتند از:

ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد + راهنمای تصویری

در هنگام ثبت نام مدارس شاهد، الویت با دانش آموزان خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران است اما دانش آموزان ممتاز نیز می توانند در این مدارس نام نویسی کنند. نکته مهم این که ثبت نام این مدارس به صورت اینترنتی و در سامانه Pada.medu.ir انجام می شود و چنانچه فردی در هنگام ورود اطلاعات خود دچار اشتباه گردد این امکان برای او وجود دارد که برای ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد خود اقدام کند.

علاوه بر این باید بگوییم امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد در هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم وجود دارد و افرادی که تمایل دارند اطلاعات ثبت نامی خود را تغییر دهند و یا تصحیح نمایند می بایست در زمان مقرر این کار را انجام دهند.


مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد 1402 {لیست تمام مقاطع}

یکی از بهترین مدارسی که هر ساله مورد توجه والدین و دانش آموزان است، مدارس شاهد است که هر ساله متقاضیان زیادی اقدام به ثبت نام در این مدارس میکنند که قبل از ثبت نام باید از ضوابط پذیرش مدارس شاهد و مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد اطلاع پیدا کنید. همانطور که میدانید ثبت نام در مدارس شاهد در تمام مقاطع از ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه صورت می گیرد که ثبت نام تمام پایه های تحصیلی به صورت حضوری در مدارس شاهد صورت میگیرد بجز مقاطع اول ابتدایی و هفتم و دهم متوسطه که بصورت اینترنتی از طریق سامانه پادا به نشانی  pada.medu.ir انجام میشود.  جهت دریافت جدیدترین اطلاعیه های سامانه پادا در خصوص ثبت نام مدارس شاهد نیز می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید. در ادامه به شرایط ثبت نام در مدارس شاهد و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام مدارس شاهد می پردازیم.


مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

اگر قصد ثبت نام و یا پیش ثبت نام را دارید باید در زمان اعلام شده وارد سامانه مدارس شاهد به نشانی pada.medu.ir  شده و فر مثبت نام را تکمیل نمایید. پس از گذشت فرآیند ثبت نام نوبت به احراز مدارک می گردد که باید پس از مشخص شدن اعلام نتایج مدارک خواسته شده را ارائه کرده و ثبت نام خود را تکمیل و نهایی نمایید.

داوطلبین شرکت در مدارس شاهد باید مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد را در زمان اعلام شده به صورت حضوری به مدرسه ارائه نمایند. مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد برای دانش آموزان دارای سهمیه شاهد و غیر سهمیه دار ها متفاوت می باشد. 

مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد را می توان به سه دسته تقسیم بندی نمود که این سه دسته به شرح زیر است:

دانلود نمونه سوالات آزمون تیزهوشان 1402

نحوه طراحی نمونه سوالات آزمون تیزهوشان 1402 مشخص شد. تمامی دانش‌آموزانی که به دنبال قبولی در آزمون تیزهوشان هستند، از اهمیت نمونه سؤالات و آشنایی با نحوه طراحی سؤالات این آزمون آگاه بوده و می‌دانند که هرچه تسلط بیشتری روی سؤالات و منابع داشته باشند، می‌توانند امتیاز بیشتری در آزمون بگیرند. اگرچه اهمیت سؤالات بر کسی پوشیده نیست؛ اما نحوه دسترسی به نمونه سؤالات آزمون تیزهوشان با پاسخنامه نیز مهم است و منابع محدودی وجود دارند که نمونه سؤالات را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

از این رو در این مطلب سعی داریم نمونه سؤالات تیزهوشان ششم به هفتم و نمونه سؤالات سمپاد نهم به دهم سال گذشته را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. چنانچه شما داوطلبان گرامی آزمون سمپاد در ارتباط با نحوه دانلود و دسترسی به نمونه سؤالات تیزهوشان دهم و یا نمونه سؤالات تیزهوشان هفتم سؤال و ابهام دارید، می‌توانید در اسرع وقت با با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا شما عزیزان را به شکل مناسب راهنمایی کنند. 


اهمیت آشنایی با نمونه سوالات آزمون تیزهوشان 1402

آزمون تیزهوشان از جمله آزمون‌های سرنوشت‌سازی است که دانش‌آموزان زیادی برای شرکت در آن تلاش می‌کنند. آزمونی که با قبولی در آن می‌توان برای تحصیل در یکی از بهترین مدارس کشور اقدام کرد. اما چیزی که در این میان اهمیت زیادی پیدا می‌کند، بحث آشنایی قبلی با نمونه سوالات آزمون تیزهوشان است. در واقع، هر دانش‌آموز باید پیش از هر گونه اقدامی برای حضور در سر جلسه آزمون تیزهوشان، با نمونه سؤالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و همینطور نمونه سؤالات سمپاد نهم به دهم آشنایی لازم را پیدا کند. به این صورت که بداند از هریک از منابع معرفی شده برای این آزمون چند سؤال مطرح می‌شود و تعداد کل سؤالات چند مورد است.

از طرف دیگر، با دانلود نمونه سؤالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و همینطور نمونه سوالات سمپاد نهم به دهم می‌توان با درجه سختی یا آسانی هریک از سؤالات آشنایی لازم را پیدا کرد. لازم است بدانید که 50 درصد از امتیاز آزمون تیزهوشان نهم به دهم مربوط به سؤالات تحلیلی و 50 درصد امتیاز آن، شامل سؤالات استعداد تحصیلی می‌باشد.

مورد دیگری که با دانلود نمونه سؤالات آزمون تیزهوشان حال چه نمونه سؤالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و چه نمونه سؤالات سمپاد نهم به دهم می‌توان به آن دست یافت، آشنایی با سؤالات پرتکرار در هر آزمون است. به این معنا که با بررسی نمونه سؤالات آزمون تیزهوشان چند سال اخیر می‌توان به این موضوع پی برد که در طول این چند سال چه سؤالاتی بیشتر در آزمون‌های تیزهوشان تکرار شده‌اند. به مراتب سؤالات پرتکرار جزء مهم‌ترین سؤالات آزمون هستند و اطلاع از آن‌ها برای مؤفقیت بیشتر در آزمون تیزهوشان و ورود به این مدارس ضروری به نظر می‌رسد.

مورد دیگری که با دانلود نمونه سؤالات آزمون تیزهوشان می‌توانید از آن مطلع شوید، نحوه طراحی سؤالات آزمون تیزهوشان است. در واقع، شما قبل از شرکت در آزمون باید بدانید که سؤالات تستی هستند یا تشریحی و یا حتی نحوه طراحی آن‌ها به صورت ترکیبی از این دو است. بنابراین شما داوطلبان گرامی لازم است بدانید که دانلود نمونه سؤالات آزمون تیزهوشان حال چه نمونه سؤالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و چه نمونه سؤالات نهم به دهم تا چه اندازه می‌تواند به شما در کسب مؤفقیت هر چه بیشتر در آزمون تیزهوشان کمک کند. در ادامه به بررسی نمون سؤالات آزمون تیزهوشان 1402 و همچنین ارائه راهکارهایی جهت افزایش شانس قبولی در این آزمون خواهیم پرداخت. 

 اهمیت آشنایی با نمونه سؤالات آزمون تیزهوشان


نمونه آزمون‌های تیزهوشان پایه ششم به هفتم

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان پایه دهم را دارند، بهتر است که قبل از هر چیز با نمونه سؤالات آزمون سمپاد سال قبل آشنا شوند تا مناسب با سؤالات پرتکرار آزمون، برنامه ریزی مناسبی برای مطالعه خود داشته باشند. جهت سهولت دسترسی به سؤالات، در ادامه لینک دانلود نمونه سوالات آزمون تیزهوشان پایه ششم به دهم قرار داده شده است.  


دانلود سوالات آزمون تیزهوشان سال 1401 - 1402 (دفترچه شماره یک)

دانلود سوالات آزمون تیزهوشان سال 1401 - 1402 (دفترچه شماره دو)


دانلود نمونه سوالات آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم 

آن دسته از داوطلبانی که به دنبال آشنایی با نمونه سوالات آزمون تیزهوشان پایه نهم و دهم هستند، می‌توانند از طریق لینک‌های زیر به فایل سؤالات آزمون دسترسی داشته باشند.

دانلود سوالات آزمون تیزهوشان پایه دهم سال 1401 - 1402 (دفترچه یک)

دانلود سوالات آزمون تیزهوشان پایه دهم سال 1401 - 1402 (دفترچه دوم)

دانلود سوالات آزمون تیزهوشان پایه دهم 1401 - 1402 مربوط به اقلیت‌های مذهبی



منبع:  https://irantahsil.org/%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%aa%db%8c%d8%b2%d9%87%d9%88%d8%b4%d8%a7%d9%86/

ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی 1402

امروزه شرایط تحصیل برای برخی از افراد سخت شده است. در واقع بسیاری از افراد به دلایل مختلف همچون ازدواج، فوت پدر ایا مادر و غیره تصمیم میگیرند محل زندگی خود را تغییر دهند که این مسئله بر روی محل تحصیل هم تاثیر مستقیم می‌گذارد. این نکته را در نظر داشته بشید بانوانی که بچه دار می‌شوند هم به علت ، نگهداری از بچه شرایط تحصیل در شهر دیگر را ندارند. همین مسائل میتواند باعث شود تا یک فرد به فکر انسراف از دانشگاه بیفتد. اما دانشگاه علمی کاربردی برای این مشکلات یک راه حل (ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی) ارائه داده است.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم دانشگاه علمی کاربردی برای این که بتواند سطح علمی دانشجویان واحدهای آموزشی خود را افزایش دهد مبحث ثبت درخواست مهمان شدن را در نظر گرفته است. لازم به ذکر است بدانید طبق قوانین که از طرف این دانشگاه تصویب شده است، با تمامی دانشجویانی که با مشکلات متعدد مواجه هستند برای ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی باید همکاری شود.

این مسئله باعث می‌شود تا تمامی افراد بتوانند به ساده‌ترین روش ممکن بین دانشگاه‌های علمی کاربردی انتقالی بگیرند. برای انجام این کار تنها کافی است دانشجویان وارد وب‌سایت دانشگاه علمی کاربردی بشوند و مراحل را یک به یک پیش بروند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم تا انتها این مقاله با ما در وبسایت ایران تحصیل همراه باشید.

شرایط درخواست مهمانی و انتقالی دانشگاه علمی کاربردی

طبق قانون درخواست نقل و انتقال دانشجویان، میهمانی دانشگاه سراسری در صورتی قبول خواهد شد که دانشجو مشمول شرایط ویژه ای باشد. این شرایط توسط کمیته نقل و انتقال دانشگاه های علمی کاربردی احراز میشود و در صورتی مغایرت با حقیقت با انتقال دانشجو موافقت نخواهد شد.این شرایط به شرح زیر هستند:

  • دانشجو قبلا به هیچ طریقی انتقالی نگرفته باشد. به عبارتی هر دانشجو در طول تحصیل فقط یکبار میتواند انتقالی بگیرد.
  • دانشجویان ترم اول در هر رشته و زیر گروهی قابلیت درخواست انتقالی نخواهند داشت.
  • نقل و انتقال در صورتی که شخص درخواست تغییر رشته نیز داشته باشد قابل انجام است.
  • انتقالی دانشجویان به علت مسایل پزشکی مجبور به تغییر دانشگاه هستند با تایید پزشک معتمد قابل انجام است.
  • در صورتی که مبدا انتقال در سال تحصیلی جاری کمتر از حد نصاب آن دانشگاه باشد به هیچ عنوان انتقالی قابل انجام نیست.
  • دانشجویان خانمی که پس از پذیرش تاهل یابند درخواست انتقالیشان قابل پذیرش است.
  • دانشجویان خانمی که در حین تحصیل محل زندگی و کار همسرشان تغییر کند و مجبور به نقل مکان باشند میتوانند درخواست انتقالی دهند.
  • با درخواست دانشجویانی که پس از جدایی (طلاق) حضانت فرزند باشند قبول خواهد شد.
  • دانشجویانی که بیماری صعب العلاج دارند و این موضوع به تایید پزشک معتمد دانشگاه رسیده باشد میتوانند انتقالی بگیرند.
  • در صورت فوت والدین، همسر، فرزند دانشجو با انتقالی وی موافقت خواهد شد.
  • با انتقالی دانشجویانی که ورزشکار و یا قهرمان عضو تیم های ملی تحت نظارت فدراسیون های رسمی باشند موافقت میگردد.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%87%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1/