مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد
مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد

مجازات سرباز فراری

شاید برای شما این سؤال به وجود آمده باشد که سرباز فراری کیست؟ و آیا سرباز فراری می‌تواند شکایت کند یا نه؟ آیا فرار کردن از خدمت سربازی غیبت محسوب می‌شود؟ فرار از خدمت سربازی یکی از پیچیده‌ترین مباحث سربازی است که افراد باید آن را در نظر بگیرند. سرنوشت سربازان فراری این است که قطعاً مجازات‌هایی برای آنها در نظر گرفته خواهد شداگر می‌خواهید از عواقب فرار از سربازی مطلع شوید، باید با نمونه حکم جلب سربازی فراری یا حکم ورود به منزل برای سرباز فراری آشنایی داشته باشید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

از آنجا که بسیاری از سربازان مشمول خدمت نظام وظیفه ممکن است سابقه فرار از خدمت داشته یا مایل به کسب اطلاع از عواقب فرار خود هستند، به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه بیشتر به ارائه مباحثی در این خصوص خواهیم پرداخت.

آیا می‌دانید سرباز فراری کیست؟

سرباز فراری به شخصی گفته می‌شود که ۱۵ روز از یگان خدمت خود غیبت کند. در صورتی که غیبت وی تا ۶۰ روز ادامه دار باشد، یگان خدمتی باید به موضوع رسیدگی کند. چنانچه تعداد روزهای غیبت فرد بالاتر از ۶۰ روز باشد، مراجع قضایی به پرونده سرباز رسیدگی خواهند کرد.

سرنوشت سربازان فراری هرچه که باشد، مشمول حداقل جریمه نقدی خواهند شد. سازمان قضایی نیروی مسلح مسئول رسیدگی پرونده به آن دسته از سربازانی است که بالاتر از ۶۰ روز غیبت دارند. ستاد کل نیروهای مسلح همواره اعلام می‌کند که سربازان فراری در اسرع وقت خود را معرفی کنند تا مشمول بخشیدگی شوند، در غیر این صورت با حکم ورود به منزل برای سرباز فراری می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند. برای ارزیابی بهتر شرایط بررسی چند نمونه حکم جلب سرباز فراری توصیه می شود

سرباز فراری معرف کیست؟

سرباز فراری خود معرف شخصی است که از سربازی فرار کرده، اما پس از چند وقت از کار خود پشیمان شده و به پادگان برمی‌گردد. در واقع سرباز فراری خود معرف سربازی است که از فرار از خدمت نادم است و احساس پشیمانی دارد از کاری که انجام داده است. اما شما باید با عواقب کار خود آشنا شوید یا مطلع شوید که آیا سرباز فراری می‌تواند شکایت کند یا نه، چرا که سرنوشت سربازان فراری به دست نیروهای مسلح است و ممکن است جریمه‌هایی برای افراد در نظر گرفته شود.

اگر فرد مشمول به خدمت سربازی بازنگردد، دلایل فرار وی از سوی دادگاه سازمان نظام وظیفه ارزیابی می‌شود. مجازات افرادی که از سربازی به هر دلیلی فرار کرده‌اند، براساس مدت فرار، جریمه آنها فرق خواهد داشتو برای برخی از افراد فراری حبس یا زندان بریده می‌شود. علاوه بر این افراد فراری باید میزان اضافه خدمت مشخص سوی سازمان نظام وظیفه خدمت انجام دهند.

انواع سربازان فراری

سربازان فراری که از خدمت سربازی فرار کرده‌اند، به سه دسته تقسیم می‌شوند:

o        سربازان فراری بلاغیبیت بالاتر از ۱۵ روز

o        سرباز فراری با داشتن غیبت کمتر از ۶۰ روز

o        سرباز فراری با غیبت بالاتر از ۶۰ روز

سرنوشت سربازان فراری

افرادی که از خدمت سربازی فرار می‌کنند، مایلند بدانند که سرنوشت سربازان فراری چیست؟ و آیا سرباز فراری می‌تواند شکایت کند؟ در برخی از موارد دادگاه قضایی سازمان نظام وظیفه با حکم ورود به منزل برای سرباز فراری اقدام خواهد کرد و افراد شامل مجازات‌های خواهند شد. مجازات سربازان فراری در شرایط مختلف متفاوت است.

براساس مجازات‌ها براساس ماده ۶۰ قوانین جرائم سازمان نظام وظیفه، آن دسته از مشمولینی که از خدمت سربازی فرار کرده‌اند، اگر فرار آنها اولین بار باشد و خود معرف باشند، حدود ۳ ماه اضافه خدمت خواهند داشت. البیه اگر فرد سابقه فرار از خدمت سربازی را نداشته باشد، شامل این نوع جریمه خواهند شد.

اما آن سربازانی که به طور مکرر از خدمت سربازی فرار می‌کنند، در شرایط خاص بین ۳ تا ۶ ماه زندانی برای آنها در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این سربازان مجبور به پرداخت جریمه‌های نقدی نیز خواهند بود.

:منبع سرباز فراری کیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.