مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد
مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد

شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ مشخص شد. آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیلی مایل به ترک تحصیل در این دانشگاه هستند، می‌توانند با ارائه فرم و مدارک انصراف از دانشگاه پیام نور برای این امر اقدام نمایند. البته، دانشجویان گرامی متقاضی بایستی توجه داشته‌اند باشند که بدین منظور متحمل جریمه انصراف از پیام نور خواهند شد و می‌بایست مبلغ مشخصی را پرداخت کنند

اهمیت اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور که یکی دانشگاه‌های شهریه پرداز محسوب می‌شود، در کشور ما دارای طرفداران زیادی است و هر ساله دانشجویان بسیاری را در رشته‌های مختلف جذب می‌کند.

در این میان، ممکن است برخی از دانشجویان پس از پذیرش و ورود به رشته یا دانشگاه مورد نظر، به دلایل مختلفی تصمیم بگیرند که از تحصیل انصراف دهند. البته این مسئله ممکن است برای هر کدام از دانشگاه‌های آزاد و سراسری صدق کند، اما به دلیل سهولت بیشتردر اخذ انصراف و مشکلات کمتری که برای تحصیل مجدد دانشجویان دانشگاه پیام نور وجود دارد، میزان تقاضا در آن بیشتر به نظر می‌رسد.

به همین دلیل، این سؤال برای بسیاری از دانشجویان مطرح می‌شود که مدارک  و شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور چیست و برای این منظور چه فرایندی لازم است که طی شود؟ همچنین، برای برخی مهم است که بدانند جریمه یک یا دو بار انصراف از پیام نور به چه نحوی می‌باشد؟ در ادامه به این سؤالات و مسائلی همچون انصراف از پیام نور و سربازی خواهیم پرداخت.

شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور چیست؟

  • اگر دانشجو بدون هیچ اطلاع و اجازه دانشگاه، ترک تحصیل نماید، به منزله انصراف بوده و دیگر حق ادامه تحصیل را نخواهد داشت.
  • چنانچه دانشجو معتقد باشد که دلیل ترک تحصیل وی موجه بوده است، بایستی دلایل خود را همراه با مدارک موثق نهایتاً تا شروع ثبت نام نیم سال بعدی به دانشگاه ارجاع دهد. اگر شورای آموزشی مرکز تشخیص دهد که دلایل ارائه شده موجه هستند، ترم تحصیلی که فرد غایب بوده است را به عنوان مرخصی در نظر گرفته می‌شود. اما پرداخت شهریه ثابت جزء مرخصی تحصیلی او خواهد بود.
  • دانشجویان متقاصی انصراف از تحصیل، می‌بایست فرم انصراف از دانشگاه پیام نور خود را به صورت شخصی و کتبی به اداره آموزش مرکز ارائه دهند. چنانچه فرد قصد داشته باشد که تقاضای انصراف خود را پس بگیرد، حداکثر تا یک ماه پس از ارائه مدارک انصراف از دانشگاه پیام نور خود، مهلت دارد. در غیر این صورت، بعد از اتمام مهلت مذکور، حکم انصراف صادر شده و دیگر امکان ادامه تحصیل برای وی نخواهد بود.
  • دانشجویی که از دانشگاه پیام نور انصراف دهد، از طریق شرکت در آزمون سراسری یا دوره‌های فراگیر می‌تواند مجدداً مشغول به تحصیل شود.
  • دانشجویانی که شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور برخوردار بوده و منصرف به تحصیل محسوب می‌شوند، بایستی به همه تعهدات دوران تحصیل عمل نمایند.

مراحل ارائه فرم انصراف از دانشگاه پیام نور و اخذ آن

افراد متقاضی که از شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ذکر شده در بالا برخوردار هستند، یک سری از مراحل لازم است طی گردد تا با درخواست آن‌ها موافقت شود. برای رفاه حال دانشجویان عزیز در زیر، این مراحل را به ترتیب شرح می‌دهیم.

  • دانشجو باید به واحد آموزش دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه و پس از دریافت فرم انصراف از دانشگاه پیام نور آن را به صورت دستی تکمیل نماید.
  • در مرحله بعد بایستی با ورود به سامانه جامع آموزش گلستان، به قسمت انصراف از تحصیل رفته و فرم موجود را پر کند.
  • دانشجو در زمان اعلام شده، شخصاً با کارشناسان آموزش صحبت کرده و با ارائه مدارک انصراف از دانشگاه پیام نور ، دلیل یا دلایل این درخواست را توضیح می‌دهد.
  • اقدامات لازم جهت تسویه با سلف دانشگاه، خوابگاه، کتابخانه و … قدم بعدی می‌باشد.
  • کارت دانشجویی باید به مسئولان مربوطه تحویل داده شود.
  • آموزش دانشگاه، حکم انصراف را تا یک ماه مورد بررسی قرار می‌دهند و چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد یا دانشجو تقاضای خود را در این مدت پس نگیرد، تأیید خواهد شد.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%a7%d9%86%d8%b5%d8%b1%d8%a7%d9%81-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d9%86%d9%88%d8%b1-1400/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.