مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد
مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد

شرایط ترمیم معدل دانشگاه پیام نور 1402

بسیاری از دانشگاه‌ها مانند آزاد و سراسری، شرایطی برای ترمیم معدل در نظر می‌گیرندشرایط ترمیم معدل دانشگاه پیام نور 1402 برای آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند معدل پایینشان را بهتر کنند، تعیین کرده است. خیلی از دانشجوها در طول دوره تحصیلی با موانعی مثل کسالت، ازدواج، جا به جایی محل سکونت و غیره مواجهه می‌شوند. به همین علت دانشگاه پیام نور برای جبران نمرات پایین برخی دروس در طول امتحانات، فرصتی به نام ترمیم معدل را مطرح به اجرا درآورده‌ است. طبق قوانین وضع شده توسط دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی و پیام نور، دانشجو بایستی در دوره کارشناسی کمترین معدل یعنی ۱۲ را کسب کرده باشد. همچنین در دوره کارشناسی ارشد با حداقل معدل ۱۴ فارغ التحصیل شود.

ترمیم معدل کارشناسی در دانشگاه پیام نور

معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته‌ای مهم و سرنوشت ساز است. دانشجویانی که به دلایل مختلفی نظیر ابتلا بیماری خود و یا اعضای نزدیک خانواده، ازدواج و یا جابه‌جایی محل سکونت در برخی از امتحانات دروس تخصصی و عمومی پایان ترم، نمره کم می‌آورند.
نمره نهایی با ضریب‌های مشخص شده از سوی بخش آموزش دانشکده، تاثیر بسیار زیادی بر روی معدل خواهد. بنابراین شرایط ترمیم معدل دانشگاه پیام نور 1402 + آیین نامه مقاطع وضع شده است تا فرصت جبران برای دانشجویانی که قصد اپلای دارند و یا می‌خواهند در کارشناسی ارشد یا دکترا شرکت کنند، فراهم شود.

شرایط ترمیم معدل در دانشگاه پیام نور سال 1402

با توجه به تقاضای مکرر برای ترمیم معدل دانشگاه پیام نور، مقررات جدیدی وضع شده که طبق آن افراد می‌توانند برای جبران معدل پایین در آزمون و دوره‌های در نظر گرفته شده برای دانشجویان، شرکت کنند. همچنین دانشجویان بایستی به این نکته توجه داشته باشند که تنها ۱ مرتبه امکان ترمیم معدل وجود دارد و پس از آن در صورت قبولی و افزایش نمرات، اپلای برای مهاجرت و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد میسر خواهد بود. هر ساله قوانین و ضوابط دانشگاه‌ها و در کل مدارس و موسسه‌های آموزشی، تغییر می‌کند. بنابراین در این بخش قصد داریم به شرایط ترمیم معدل دانشگاه پیام نور 1402 بپردازیم:

شرایط ترمیم معدل دانشگاه پیام نور 

ترمیم معدل کارشناسی و ترمیم معدل کارشناسی ارشد ۱۴٠۲  تنها ۱ مرتبه قابل اجرا است و در صورتی که دانشجو نمراتی کمتر از نمرات قبل از فارغ التحصیلی کسب کند، همان نمره قبلی در کارنامه ثبت می‌شود.

طبق آیین نامه جدید، یکی ار شرایط مهم برای ترمیم معدل و نمرات دروس تخصصی و عمومی، نمره کمتر از ۱۰ الی ۱۲ است.

فقط دانشجویان کارشناسی که معدل آن‌ها ۱۲ و یا زیر ۱۲ می‌شود و همچنین دانشجویان کارشناسی ارشدی که معدل آن‌ها ۱۴ و یا زیر ۱۴ می‌شود، می‌توانند برای ترمیم معدل دانشگاه پیام نور 1402 شرکت کنند.

دانشجویان کارشناسی تنها می‌توانند ۱۰ تا از دروس خود را برای ترمیم معدل دانشگاه پیام نور 1402 انتخاب کنند تا معدل نهایی آن‌ها بالاتر از ۱۲ شود. بنابراین با در نظر گرفتن شرایط گفته شده، امکان تغییر مدل و شرکت در کنکور ارشد و یا دکتری وجود دارد.

نحوه ترمیم معدل دانشگاه پیام نور 1402

دانشجویان به صورت کلی یک مرتبه برای ترمیم معدل خود در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، فرصت دارند که می‌توانند در آزمون شرکت کنند تا با معدلی بهتر فارغ التحصیل شوند. اما قوانینی وجود دارد که در بندهای پیشین، طبق آیین نامه مقاطع، شرایط ترمیم معدل دانشگاه پیام نور 1402 را به صورت مفصل شرح دادیم. اما نحوه ترمیم معدل دانشگاه پیام نور 1402 به چه صورت است؟ چه مواردی را بایستی در نظر بگیرید؟

مقطع تحصیلی اینکه دانشجو به تازگی دوره کارشناسی را تمام کرده یا کارشناسی ارشد، به هر مورد دیگری اولویت دارد. بنابراین در گام اول بایستی به مقطع تحصیلی و شرایط وضع شده در حال سال توسط دانشگاه پیام نور، توجه نمایید. در گام دوم ضروری است نمره و یا معدل را بررسی کنید. نمرات دروس تخصصی و عمومی زیر ۱۲ و یا معدل زیر ۱۴ برای مقطع کارشناسی ارشد و زیر ۱۲ در مقطع کارشناسی، قابل ترمیم است. پس با توجه به شرایط و قوانین ذکر شده برای ترمیم معدل کارشناسی پیام نور بعد از فارغ التحصیلی اقدام کنید.

منبع: شرایط ترمیم معدل دانشگاه پیام نور 1402

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.