مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد
مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد

پپگیری پرداخت شهریه پیام نور

پیگیری پرداخت شهریه پیام نور و نحوه پرداخت شهریه یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان این دانشگاه است. از سال 1392 با صدور کارت‌های اعتباری از سمت معاون مالی و اداری دانشگاه پیام نور برای دانشجویان، پرداخت شهریه تنها از طریق روش‌های غیرحضوری صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه فرآیند پرداخت مشکلات زیادی را برای دانشجویان و دانشگاه‌ها ایجاد می‌کرد، قرار بر این شد بانک عامل دانشگاه در هماهنگی با بانک صادرات به صدور کارت‌های اعتباری برای دانشجویان دانشگاه پیام نور اقدام نمایند.

پپگیری پرداخت شهریه پیام نور

نحوه پرداخت شهریه پیام نور از طریق سامانه گلستان

سامانه آنلاین دانشگاه پیام نور، سامانه گلستان است که دانشجویان برای پرداخت شهریه باید وارد این سامانه شده و مراحل پرداخت را طی کنندپرداخت شهریه در سامانه گلستان پیام نور یکی از خدمات متنوعی است که این سامانه به دانشجویان ارائه می‌دهد. در ادامه به نحوه پرداخت شهریه از طریق سامانه گلستان اشاره می‌کنیم.

o        ورود به سایت گلستان به آدرس pnu.ac.ir

o        وارد کردن شماره دانشجویی به جای نام کاربری و ثبت رمز عبور و ورود به پروفایل شخصی

o        باز شدن بخش شهریه سایت گلستان

o        انتخاب گزینه پرداخت شهریه الکترونیکی

o        انتخاب مبلغ مشاهده شده در صفحه

o        انتخاب و اتصال به درگاه بانکی جهت پرداخت شهریه و کلیک بر روی آن

o        وارد کردن کلیه اطلاعات و انجام مراحل پرداخت از طریق کارت بانکی

o        ورود به سیستم گلستان و انتخاب گزینه پرداخت موردنظر

نحوه پیگیری پرداخت شهریه پیام نور از طریق سامانه گلستان

پیگیری پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور در سامانه گلستان به این صورت است که باید پرداخت شما به‌ صورت کامل انجام شود و بلافاصله بدهی شما در سیستم صفر شود. دو ساعت بعد از پرداخت منوهای سیستم گلستان برایتان باز خواهد شد. لازم به ذکر است که این قاعده ممکن می­تواند برای شما بیشتر از دو ساعت طول بکشد و چند ساعت زمان ببرد تا سیستم باز شود.

نکته مهم: سعی کنید حتی ­الامکان در روزهای شلوغ انتخاب واحد نکنید. چراکه ممکن است مبلغ از حساب شما کسر ‌شود ولی حساب دانشگاه واریز نشده باشد.

اگر در هنگام پرداخت اینترنتی، بدهی شهریه شما نوشته نشده و یا یک ریال باشد، باید در کادر مبلغ پرداختی، میزان بدهی یا مبلغ مورد نظر برای کسر شدن بدهی خود را وارد کنید.

اگر شهریه خود را از طریق سیستم پرداخت اینترنتی انجام داده ولی برای شما کم نشده ‌است، یعنی وضعیت پرداخت نامشخص است و باید به همان صفحه پرداخت اینترنتی بروید. به این صورت که  در وسط صفحه با رنگ قرمز این جمله نمایش داده شده ‌است: “درصورتی‌که مراحل پرداخت در بانک به‌ صورت کامل انجام‌ شده ولی در سیستم بانکی نامشخص است، جهت ثبت پرداخت در سیستم بر روی سطر مربوطه کلیک نمایید

زیر نوشته که با زنگ قرمز نمایش داده شده، تعداد تراکنش‌های انجام ‌شده را مشاهده می‌کنید. اگر وضعیت تراکنش‌ها به‌ صورت “نامشخص” عنوان شده ‌است، بنابراین بر روی آنها کلیک می‌کنیم. صفحه جدیدی باز می‌شود و وضعیت پرداخت به صورت قرمز رنگ و اخطار مربوط به آن مشخص ‌شده است.

اگر مراحل پرداخت به‌ درستی انجام شده باشد، گزینه بازگشت به سیستم را می‌زنید تا پرداخت شما انجام شود. اما اگر به‌ درستی و به‌ صورت کامل انجام ‌نشده باشد، به ‌احتمال زیاد 72 ساعت بعد پول به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

منبع: https://irantahsil.org/%d9%be%d9%be%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d9%86%d9%88%d8%b1/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.