مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد
مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد

سامانه فارغ التحصیلی امین

سامانه فارغ التحصیلی امین یک سامانه یکپارچه است که توسط وزارت آموزش و پرورش برای یکپارچه‌سازی اطلاعات دانش آموزان مدارس کشور طراحی شده است و کادر همه مدارس موظف‌اند اطلاعات هر دانش‌آموز را به درستی در آن ثبت کنند.

سامانه فارغ التحصیلی امین چیست؟

سامانه فارغ التحصیلی امین مانند سایت‌های دیگر برای انجام خدمات غیرحضوری به مدارس طراحی شده است اما تفاوت عمده‌ای که با دیگر پلتفرم‌ها دارد این است که این سامانه به طور مستقیم توسط وزارت آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایت اینترنتی این سامانه آدرس edu.medu.ir می‌باشد و تمام اطلاعات دانش آموزان در شرف فارغ التحصیلی را نگهداری می‌کند.

در واقع برای انجام فرآیند فارغ التحصیلی به طور دقیق کارکنان مدارس وظیفه دارند اطلاعات هر دانش‌آموز را در سامانه امین آموزش و پرورش به درستی ثبت کنند تا در آینده مشکلی برای دانش‌آموز به وجود نیاید. ضمنا اگر اطلاعات دانش آموزی در سامانه فارغ التحصیلی امین ثبت نشده باشد، این دانش آموز برای گرفتن تاییدیه تحصیلی دیپلم خود و ارائه آن به دانشگاه با مشکل مواجه شد؛ بنابراین ثبت کردن اطلاعات دانش آموزان در این سامانه برای گرفتن تاییدیه تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم ضروری است.

لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات سامانه فارغ التحصیلی امین به طور خودکار به سامانه سنجش و آموزش کشور ارسال می‌گردد تا رزومه تحصیلی دانش آموزان در نتیجه کنکور و رتبه و تراز آن‌ها تاثیر مثبت و مستقیم داشته باشد.

فرآیند فارغ التحصیلی در سامانه امین

این سامانه به طور به خصوص برای انجام فرایند فارغ التحصیلی دانش آموزان سراسر کشور طراحی شده و به وزارت آموزش و پرورش کمک می‌کند تمامی اطلاعات دانش آموزان را به درستی در اختیار داشته باشد. البته عملیات فارغ التحصیلی دانش آموزان ابتدا از مدرسه آغاز می‌گردد؛ به این صورت که مدیر مدرسه اطلاعات دانش آموزی که باید فارغ التحصیل شود را از طریق بخش ارسال فایل از مدرسه در سایت امین بارگذاری کند. بعد از آن مدیر موظف است اطلاعات ارسالی را کنترل کند تا اشتباهی صورت نگرفته باشد و تمامی اطلاعات مربوط به دانش آموز دقیق و درست وارد سامانه فارغ التحصیلی امین شده باشد. توجه داشته باشید که مدیر مدرسه باید تیک مربوط به تایید مدرسه را فعال نمایند تا روند ارسال اطلاعات به سامانه انجام شود.

بعد از تایید مدیر مدرسه نوبت به تایید منطقه آموزش و پرورش مربوط به محل تحصیل دانش آموز می رسد، بعد از تایید منطقه مدیر مدرسه باید وارد سامانه امین متوسطه دوم شود و تیک تایید نهایی مدرسه را بزند، در این صورت اطلاعات دانش آموز به طور قطع تایید خواهد شد. تمام مراحل این عملیات فارغ التحصیلی در سامانه امین به نشانی edu.medu.ir انجام می گردد.

برای انجام مراحل گفته شده در بالا بهتر است طبق روند زیر پیش بروید:

1.     وارد سایت edu.medu.ir شوید.

2.     نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

3.     روی گزینه ورود به سامانه بزنید.

4.     روی گزینه عملیات اصلی کلیک کنید.

5.     ارسال فایل از مدرسه را بزنید.

6.     فایل را ارسال کنید.

7.     روی گزینه عملیات اصلی و مشاهده اطلاعات دانش آموزی کلیک کنید.

8.     پس از بررسی اطلاعات دانش آموزان و تمام جزئیات مربوط به آن ها از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید.

9.     از قسمت گزارش ها، گزارش ۲۹۰ را بگیرید و با اطمینان کامل به درستی اطلاعات وارد گزینه وضعیت فارغ التحصیلی شوید.

10. تیک مربوط به تاییدیه اولیه مدرسه را بزنید و ذخیره کنید.

11. مسئولین مدرسه را انتخاب کنید و قسمت های مربوط به آن را پر کنید که شامل نام و نام خانوادگی مدیر، معاون اجرایی و مسئول ثبت اطلاعات می باشد.

12. روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

13. بعد از تایید اطلاعات توسط منطقه آموزش و پرورش، وضعیت فارغ التحصیلی تمام شده است.

14. حال، از بخش گزارش ها فرم ۲۹۰/۱ را دانلود و ذخیره کنید و اطلاعات را کنترل کنید.

15. در بخش عملیات اصلی وارد شوید و درخواست صدور گواهینامه و مدارک تحصیلی را از منطقه ثبت نمایید.

16. تیک مربوط به تایید نهایی مدرسه را فعال کنید.

17. ذخیره را بزنید.

اگر اداره آموزش و پرورش منطقه مجوزی صادر کند که طبق آن بتوان دفتر فارغ التحصیلان را چاپ کرد، چاپ دفتر فارغ التحصیلان در قسمت گزارش ها فعال می گردد، در این صورت در صورت نیاز دانش آموز به گواهینامه تحصیلی قبل از آماده شدن مدرک دیپلم می توان یک گواهی دیپلم موقت برای او صادر کرد.

منبع: لینک ثبت نام سامانه فارغ التحصیلی امین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.