مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد
مرکز مشاوره ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل

ایران تحصیل برترین مرکز مشاوره تحصیلی کشور در زمینه ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور - انتخاب رشته کنکور - برنامه ریزی کنکور - ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد

انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 بعد از صدور کارنامه اولیه  در سایت sanjesh.org آغاز می‌شود. کلیه داوطلبان کنکور سراسری تا 10 روز فرصت دارند پس از مطالعه راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری و بررسی قوانین، ظرفیت‌ها، با توجه به رتبه و تراز خود فرم انتخاب رشته در سامانه سنجش آموزش کشور را تکمیل کنند. برای این کار لازم است بعد از ثبت اطلاعات هویتی و تحصیلی خود ثبت کرده و چیدمان 150 انتخاب رشته خود را انجام دهند.

تعیین رشته کنکور سراسری، مرحله‌ای حساس است، زیرا عدم آگاهی از این بازه زمانی باعث می‌شود افراد از تکمیل فرم انتخاب رشته جا مانده و در رشته مورد علاقه خود قبول نشوند. افرادی که بر طبق کارنامه اولیه کنکور 1402 مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و غیر روزانه شدند، می‌توانند فرایند انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی در سامانه سنجش انجام دهند. زمان انتخاب رشته کنکور سراسری برای نوبت اول و دوم عموماً در اواسط مرداد ماه می‌باشد و داوطلبان می‌توانند براساس ظرفیت دانشگاه‌ها، دست به انتخاب بزنند. لازم به ذکر است انتخاب رشته در سایت sanjesh.org انجام میپذیرد.

در ادامه میخواهیم به یکی از اصلی ترین دغدغه های داوطلبان کنکور از جمله نحوه تعیین اولویت بندی رشته های کنکور و مقایسه میزان سختی سوالات کنکور در سال 1402 و سال های قبل بپردازیم. با ما همراه باشید.

نحوه اولویت بندی انتخاب رشته

همانطور که می دانید هریک از داوطلبان کنکور می توانند حداکثر 150 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند اما برای قبولی در بهترین رشته و دانشگاه ها و انجام انتخاب رشته اصولی، وارد کردن کد رشته محل ها در فرم انتخاب رشته فوت و فنی دارد که در این قسمت از نوشته آن را به شما عزیزان می گوییم.

آنچه که تمامی داوطلبان انتخاب رشته باید به آن توجه داشته باشند اولویت بندی درست انتخاب ها و نحوه چیدمان انتخاب رشته کنکور به صورت صحیح است. اولویت بندی انتخاب رشته کنکور به سه بخش تقسیم می شود.

در بخش اول هر یک از داوطلبان باید رشته های رویایی خود را بر اساس اولویت در فرم انتخاب رشته وارد کنند. منظور از رشته های رویایی رشته هایی هستند که بر اساس کد رشته محل، قبولی در آن ها برای بسیاری از افراد تا حدودی محال به نظر می رسد. به بیان دیگر کد رشته محل دانشگاه های برتر کشور جز رشته های رویایی به حساب می آیند.

در بخش دوم لازم است داوطلبان رشته های واقع بینانه خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند. در هنگام وارد کردن رشته های واقع بینانه نیز اولویت بندی این رشته ها بسیار پر اهمیت است. به خاطر داشته باشید فرم انتخاب رشته داوطلبان کنکور از بالا به پایین بررسی می شود و چنانچه داوطلبی در یکی از رشته های بالاتر از رشته مورد نظر خود قبول شود امکان تحصیل در رشته پایین تر فرم انتخاب رشته برای او وجود ندارد.

سومین بخش انتخاب رشته داوطلبان نیز انتخاب‌ های بدبینانه هستند و داوطلبان به احتمال بسیار قوی در این رشته ها قبول می شوند. اولویت بندی رشته ها در بخش انتخاب‌ های بدبینانه نیز باید در نظر گرفته شود.

برای حساسیت بالای انتخاب رشته میتوان از راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری بهره گرفت.


در هنگام اولویت بندی انتخاب رشته کنکور به علاقه و استعداد خود توجه کنید

اولین نکته که باید در زمان انتخاب رشته به آن توجه کنید، علاقه شما است. شما باید رشته ای را که به آن علاقه دارید انتخاب نموده و در اولویت قرار دهید. سپس، طبق استعداد و توانایی های خود آن را انتخاب کنید. در واقع، باید هم به علاقه و هم به توانایی های خود توجه لازم را داشته باشید. بنابراین، از 150 کد رشته انتخابی، حتما موارد اولیه را جز رشته های مورد علاقه خود قرار دهید

موقعیت شغلی و بازار کار رشته ها را بررسی کنید

موقعیت های شغلی و بازار کار رشته ها از جمله مواردی است که قبل از هر گونه تصمیمی برای انتخاب رشته باید در نظر داشت. زیرا، برخی از رشته وجود دارند که بازار شغلی مناسبی ندارند و شما عزیزان پس از فارغ التحصیلی ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید. بنابراین، پس از این که دانستید به چه شته ای علاقه دارید و استعداد کدام رشته را دارید، باید حتما بازار کار آن را نیز بررسی کنید. شما قرار است چندین سال در آن رشته درس بخوانید، لذا، رشته ای را انتخاب کنید که بتوانید پس از فارغ التحصیلی در آن زمینه مشغول به کار شوید.

 

امکان یا عدم امکان ادامه تحصیل در رشته مورد نظر در مقاطع بالاتر را بررسی کنید

در صورتی که شما هم جزء افرادی هستید که علاقه زیادی به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارید و می خواهید پیشرفت بیشتری در حوزه تحصیلی داشته باشید، در زمان انتخاب رشته به این موضوع توجه کنید و آن را مدنظر قرار دهیدزیرا در صورت انتخاب رشته هایی که امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از جمله ارشد و دکتری را در ایران و یا خارج از کشور ندارند، ممکن است دیگر فرصت جبران نداشته باشید. بنابراین در صورت نیاز می توانید از مشاوران ما در این زمینه یاری خواسته و اطلاعات کاملی به دست آورید.

تحلیل و بررسی دشواری کنکور ۱۴۰۲

ک حقیقت غیر قابل انکار در مورد پیش بینی دشواری کنکور وجود دارد، و آن هم این است که طراحان سؤال از عنصر غافلگیری خیلی خوب استفاده می کنند و نمی شود به همین راحتی حدس زد که سوالات سال آینده آسان یا سخت است.

بعلاوه، با تغییرات محسوس و نامحسوسی که هر ساله در روند جوابدهی داوطلبان رخ می دهد، نمی توان به طور دقیق در مورد سطح کنکور صحبت کرد.

اما شاید تحلیل این افت و خیز در سختی کنکور های سال های قبل بتواند یک چشم انداز نسبی در اختیار ما قرار دهد. آخرین کنکوری که پشت سر گذاشتیم، آزمون 99 بود. برای مثال اگر بخواهیم سطح علمی سوالات عمومی کنکور تجربی 99 که آن را بسیار سخت توصیف کردند را تحلیل کنیم، می توان به نتایج زیر دست یافت:

 

ادبیات: شاید بتوان گفت که این درس دردسرساز ترین درس برای کنکوری ها بود. سؤالات بخش املا، آرایه و چند سؤال از قرابت معنایی از جمله دشواری های درس ادبیات بود.

 

عربی: به نظر بسیاری از کارشناسان میزان دشواری این درس متوسط بود و سؤالات بخش ترجمه و قواعد به صورت قابل قبول و استانداردی ارائه شده بودند. کسب درصد 60 در درس عربی به نظر قابل قبول می آمد.

 

دین وزندگی: سطح دشواری این سؤالات تقریبا قابل پیش بینی بود و می توان که در حالت متوسطی قرار داشت. درصد خوب دین و زندگی این سال به طور میانگین 70 درصد بود.

 

زبان انگلیسی: می توان گفت که این درس در کنکور 99 سخت طراحی شده بود. به خصوص در قسمت کلوز تست که نسبت به سال های قبل پیچیده تر بود.

 

خلاصه مطلب:

ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهم انتخاب رشته کنکور و هم چنین مقایسه میزان سختی سوالات کنکور 1402 و سال های قبل بپردازیم. چنانچه شما می خواهید متناسب با رتبه خود در یکی از بهترین دانشگاه‌ها و رشته‌های مورد نظرتان پذیرفته شده و بدانید که کدام رشته با شخصیت و شرایط شما سازگاری بیشتری دارد، می‌توانید با یک مشاوره تحصیلی خبره تماس حاصل نمایید.

رتبه قبولی دندانپزشکی پردیس بین الملل ۱۴۰۲

اطلاع از رتبه قبولی دندانپزشکی پردیس بین الملل برای داوطلبان این رشته بسیار اهمیت دارد. دانشگاه پردیس خودگردان زیر مجموعه دانشگاه‌های روزانه می‌باشد که در رشته‌های علوم پزشکی از جمله رشته پرطرفدار دندانپزشکی دانشجو پذیرش می‌کند. داوطلبانی که مایل به تحصیل در رشته دندانپزشکی پردیس بین الملل هستند، برای برنامه‌ریزی کنکور 1402 و تکمیل فرم انتخاب رشته خود لازم است از نتایج رتبه‌ قبولی دندانپزشکی پردیس خودگردان در سال های قبل اطلاع یابند و با توجه به آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی کیش، فرم اینترنتی انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

به همین دلیل در این مقاله به آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی پردیس بین الملل و ارائه لیستی از دانشگاه‌های بین المللی که رشته دندانپزشکی را ارائه می دهند، می پردازیم.

آشنایی با رتبه قبولی دندانپزشکی پردیس بین الملل 1402

در حال حاضر سازمان سنجش با انتشار دفترچه‌ی ثبت‌نام کنکور سراسری ۱۴۰۲، درس‌های امتحانی هر زیر گروه را به‌ همراه ضریب هر درس مشخص کرده و در اختیار افرادی که می‌خواهند در کنکور شرکت کنند قرار می‌دهد تا نسبت‌ به انتخاب‌های خود آگاهانه تصمیم بگیرند و برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

بعد از برگزاری کنکور و اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ کارنامه‌ای برای داوطلبان که در آن رتبه تراز و درصد درس‌ها منتشر می‌شود. هر فرد باید با توجه به جزئیات مندرج در آن نسبت ‌به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نماید. داوطلبان متقاضی رشته دندانپزشکی بین‌الملل برای اولویت‌بندی رشته‌های مورد علاقه خود و همچنین رتبه قبولی دندانپزشکی پردیس خودگردان، باید کارنامه اولیه کنکور پذیرفته‌شدگان سال گذشته را بررسی کرده و بر اساس تراز و رتبه اکتسابی خود فرم اینترنتی را در سایت سازمان سنجش تکمیل کنند تا در نهایت بتوانند نتیجه مطلوب در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ را بدست آورند. در ادامه آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی کیش سال گذشته در منطقه 1، 2 و 3 را برای افرادی که مایل به تحصیل در این رشته هستند، قرار داده‌ایم.

آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی پردیس بین الملل در منطقه 1

افرادی که در سال گذشته در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری، رتبه محل قبولی منطقه 1 رشته دندانپزشکی را وارد کرده بودند، جزئیاتی از نمرات و رتبه این افراد جمع‌آوری‌ شده است. در جدول زیر اطلاعات آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی کیش برای متقاضیانی که خواهان ثبت‌نام در کنکور سال ۱۴۰۲ و تحصیل در رشته دندان‌پزشکی هستند را آورده‌ایم.

 

رتبه در سهمیه 

محل سکونت 

نام دانشگاه 

308

تهران

علوم پزشکی تهران

1296

بابل

علوم پزشکی بابل

 

میزان شهریه پردیس بین الملل 1402

امکان تحصیل در پردیس بین الملل تنها با پرداخت شهریه وجود دارد. شهریه پردیس خودگردان توسط هیئت امنای هر دانشگاه تعیین می‌شود و از طریق سایت رسمی هر دانشگاه به اطلاع داوطلبان می رسد. باید اشاره کرد که هر ساله به میزان 10 الی 15 درصد به میزان مبلغ شهریه این دوره افزوده می‌شود.

پردیس خودگردان یک دوره تحصیلی از دوره‌های دانشگاه دولتی است که قبل تر با نام پردیس بین الملل شناخته می شد. پذیرش دانشجو برای این دوره از طریق آزمون صورت می‌گیرد. پردیس های خودگردان در جهت پذیرش دانشجو در قبال دریافت شهریه تأسیس شدند. وزارت علوم تعیین میزان شهریه هر ترم برای هر گروه آزمایشی را بر عهده دانشگاه‌‌ها گذاشته است و هر دانشگاه با بررسی عوامل مختلف جدول شهریه را اعلام می‌کند.

افرادی که قصد تحصیل در مقاطع مختلف بین الملل ۱۴۰۲ را دارند، می بایست بعد از ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری، مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیر روزانه شوند.

پذیرفته شدگان نهایی پردیس های خودگردان می‌توانند با پرداخت شهریه برای تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند. در ادامه به بررسی جدول شهریه پردیس های خودگردان در سال ۱۴۰۲ پرداخته ایم.

 منبع: رتبه قبولی دندانپزشکی پردیس بین الملل ۱۴۰۲

رشته های بدون کنکور ۱۴۰۲

 ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی و… برای ثبت نام نیمسال تحصیلی دوم سال ۱۴۰۲ (ترم بهمن) آغاز شده است. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور سایت سنجش مطلع شوند. در حال حاضر 85 درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری از طریق جذب دانشجویان در رشته های بدون آزمون برای هر دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن انجام می شود و در پذیرش رشته های بدون کنکور سراسری، سوابق تحصیلی داوطلبان ملاک سنجش قرار می گیرد. لازم به ذکر است داوطلبان برای انتخاب رشته خود باید از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری مطلع شوند تا بر اساس معیارهای خود انتخاب رشته کنند.

ثبت نام در رشته های بدون آزمون

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری اولین انتخاب کسانی می باشد که نتوانسته اند از طریق آزمون بزرگ کنکور به دانشگاه ها وارد شوند. رشته های بدون آزمون این روزها در دانشگاه های بسیاری ارائه می شوند.

در روش پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی، افراد می توانند بدون شرکت در کنکور و تنها با داشتن معدل لازم وارد دانشگاه شوند، اما قبل از اینکه تصمیم خود را برای حضور در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد و سراسری بگیرید، نیاز است از رشته های ارائه شده در این دوره ها و شرایط شرکت در آن ها اطلاعات لازم را بدست آورید.

برای اطلاع از رشته های بدون کنکور سایت سنجش، ابتدا نیاز است به وبسایت این سازمان مراجعه کرده و سپس دفترچه انتخاب رشته را دانلود نمایید.

حال پس از دانلود، با مطالعه دقیق دفترچه رشته های بدون کنکور سایت سنجش، می توانید از لیست تمامی رشته های بدون آزمون و دانشگاه های ارائه دهنده آن ها، مدارک، شرایط و تمامی اقدامات لازم برای پذیرش مطلع شوید. در این مقاله نیز ما سعی کرده ایم اطلاعات مفیدی را درباره رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

لیست رشته های بدون آزمون سراسری زیر گروه علوم تجربی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته های بدون کنکور تجربی نیز مانند سایر گروه های آزمایشی، داوطلبان عزیزی را که واجد شرایط تحصیل در این رشته ها هستند، پذیرش می نمایندبرای این کار کافی است در زمان مقرر، نسبت به ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری اقدام نمایید.

لازم به ذکر است زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته های بدون کنکور سایت سنجش در نیمسال اول (مهر ماه)، همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد و با مطالعه راهنمایی های آن، می توانید نحوه انتخاب رشته کنکور تجربی را فرا گرفته و به انتخاب درستی در این زمینه دست یابید.

رشته های جدید بدون آزمون کنکور تجربی مقطع کارشناسی

شیمی کاربردی

علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

علوم دامی

شیمی محض

مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی

مهندسی صنایع مبلمان

علوم آزمایشگاهی دامپزشکی

گیاه پزشکی

بهداشت و بازرسی گوشت

بهداشت مواد غذایی

میکروبیولوژی

زیست فناوری

علوم و مهندسی باغبانی

علوم و مهندسی شیلات

علوم و مهندسی خاک

علوم و مهندسی جنگل

علوم و مهندسی محیط زیست

مهندسی طبیعت

مهندسی فضای سبز

مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی

زیست شناسی جانوری

زیست شناسی سلولی و مولکولی

زیست شناسی گیاهی

زیست شناسی دریا

اقتصاد کشاورزی

زمین شناسی

ترویج و آموزش کشاورزی پایدار

اقیانوس شناسی

 

رشته های جدید بدون آزمون کنکور تجربی مقطع کاردانی

کاردانی تکنولوژی جنگلداری

کاردانی امور زراعی و باغی

کاردانی شیمی آزمایشگاهی

کاردانی تولید و فرآوری خرما

کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر

کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی

کاردانی تکنولوژی مواد غذایی

کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی

کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری


منبع: https://irantahsil.org/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1/


دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402

دفترچه انتخاب رشته انسانی هر ساله توسط سایت سازمان سنجش برای داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کردند، منتشر می شود. شما داوطلب عزیزی که در کنکور سراسری 1402 شرکت کردید با دانلود این دفترچه می توانید از کد رشته محل ها، دانشگاه ها و رشته هایی که توسط آن ها ارائه می شوند، آگاهی پیدا کنید. در واقع شما با دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402 می توانید به اطلاعات جامعی برسید و در از تمام مراحل لازم برای انتخاب رشته عالی بهره‌مند شوید.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402

داوطلبانی که بعد از شرکت در کنکور سراسری علوم انسانی قصد دارند، انتخاب رشته کنند باید منتظر اعلام نتیجه اولیه آزمون خود باشند. معمولا کارنامه اولیه توسط سازمان سنجش در تاریخ مشخصی اعلام می شود. شما بلافاصله بعد از انتشار آن می توانید دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی 1402 را دانلود کنید. همان طور که در بالا بیان کردیم این دفترچه توسط سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر می شود که شما می توانید آن را دانلود نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402

در دفترچه انتخاب رشته انسانی مندرجات زیادی وجود دارد که ضوابط کلی پذیرش دانشجو، تاثیر سهمیه مناطق و سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته و ظرفیت دانشگاه های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، نیمه حضوری، مجازی، پیام نور و غیرانتفاعی از جمله آن ها هستند. لذا شما با مطالعه دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی می توانید به آن ها پی ببرید. همچنین در این دفترچه به کد رشته محل ها و جنسیت پذیرش هر کدام از رشته ها در دانشگاه های مختلف اشاره شده است. به طوری که شما پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی و آگاهی از کلیه ضوابط و شرایط آن می توانید حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل را مطابق با اولویت خود انتخاب نمایید.

در حال حاضر دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی 1402 منتشر نشده است و شما نمی توانید آن را دانلود کنید؛ اما می توانید از دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی سال گذشته به عنوان یک نمونه از دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی استفاده کنید؛ زیرا مندرجات کلی آن به صورت یک شکل است و برخی از اطلاعات در آن بروز رسانی می شوند.

البته دقت کنید که آن دسته از افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور دارند می توانند با دانلود این دفترچه کلیه رشته ها و ضوابط آن ها را برای انتخاب رشته بدون کنکور مطالعه کنند و پس از آن برای انتخاب رشته اقدام نمایند.

جزئیات دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی 1402

داوطلبان بعد از دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی با مطالعه آن می توانند متوجه شوند که در داخل آن تمام اطلاعات لازم برای انتخاب رشته وجود دارد. از آن جایی که مطالعه کلیه مطالب آن برای انتخاب رشته بسیار مهم است. به همین دلیل در ادامه برای کسب آگاهی بیشتر ٬ بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی 1402 را بررسی خواهیم کرد.

توضیحات، شرایط و ضوابط کلی پذیرش و مسیر انتخاب رشته داوطلبان

 اگر شما دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی را باز کنید در بخش های اول آن به ترتیب موارد زیر را مطالعه خواهید کرد.

❇️ راهنمای عملی برای انتخاب رشته

شما با مطالعه این بخش از دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی می توانید با نحوه دریافت کارنامه اولیه مطلع شوید. همچنین آن دسته از داوطلبانی که اطلاعات خود را برای مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری فراموش کردند می توانند با مطالعه بخش راهنمای علمی انتخاب رشته آن را بازیابند و در نهایت بتوانند کارنامه نتایج اولیه کنکور سراسری خود را مشاهده کنند. در این بخش از دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی تحلیل کارنامه کنکور سراسری قرار دارد و شما پس از مطالعه این بخش می توانید متوجه شوید که در کارنامه چه اطلاعاتی برای شما مشخص شده است؛ بنابراین شما نباید از مطالعه بخش راهنمای عملی انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی غافل شوید

❇️ آشنایی با اصول و مقررات انتخاب رشته

 در این بخش از دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی برخی از شرایط مهم آزمون سراسری قرار دارد. شما قبل از انتخاب رشته حتما آن ها را مطالعه کنید. این اطلاعات شامل سهمیه های کنکور سراسری است که در ضمن معرفی هر کدام از آن ها نحوه گزینش داوطلبانی که دارای این سهمیه هستند را مشخص کرده است. همچنین شما با مطالعه این بخش از دفترچه انتخاب رشته علوم انسانی می توانید از نحوه گزینش بومی داوطلبان در انتخاب رشته مطلع شوید که تاثیر زیادی در قبولی شما در دانشگاه های برتر خواهد داشت.

منبع: دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402

راهنمای انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان

برای انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون را دانلود نمایید. تمام داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل و شرکت در فرانید انتخاب رشته دانشگاه پردیس را دارند، باید از شرایط انتخاب رشته و همچنین رشته‌های ارائه شده مطلع باشندبا توجه به شرایط ویژه‌ای که دانشگاه پردیس خودگردان برای تحصیل دانشجویان ایجاد می‌کند، توصیه ما به تمامی داوطلبان این است که حتماً در ابتدا و قبل از انتخاب رشته، از راهنمایی و توضیحات مشاوره پردیس خودگردان بهره مند شوند.

نکات طلایی انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان

اولین نکته‌ای که باید در رابطه با انتخاب رشته این دانشگاه باید مد نظر داشته باشید این است که شرایط ثبت نام در پردیس خودگردان بسیار متفاوت با سایر دانشگاه‌های دیگر می‌باشد. بنابراین قبل از انتخاب هر رشته، ابتدا به صورت دقیق دفترچه راهنما را مطالعه نمایید و حتماً نگاه دقیقی به شهریه و همچنین امکانات این دانشگاه داشته باشید. آنچه در دفترچه این دانشگاه در رابطه با شهریه آن ذکر شده است، تنها شامل شهریه مربوط به انتخاب رشته می‌باشد.

برای انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان شما با لیست متنوعی روبه رو نخواهید بود و تنها می‌توانید از بین لیست موجود که شامل تنها چند دانشگاه می‌شود، دست به انتخاب بزنید. دانشگاه‌های پردیس خودگردان تنها در رشته‌های محدود اقدام به پذیرش داوطلبان می‌نماید. لذا تنها می‌توانند در رشته‌های محدود دست به انتخاب بزنند. با توجه به اینکه انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان به صورت با آزمون و بدون آزمون می‌باشد، لذا شرایط پذیرش در هر یک از این رشته‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

برای انتخاب هر یک از رشته‌های دانشگاه پردیس های خودگردان می‌توانید به ترتیب اولویت بندی بر اساس علاقه خود دست به انتخاب بزنید. نتایج نهایی با آزمون این دانشگاه نیز همزمان با نتایج انتخاب رشته سایر دانشگاه‌های دیگر ارائه می‌گردد. در صورت پذیرش در این دانشگاه لازم است پس از اعلام نتایج نهایی و مطابق با جدول زمانبندی ثبت نام حضوری این دانشگاه، جهت انجام ثبت نام اقدام نمایید. در رابطه با امکان و یا عدم امکان تکمیل ظرفیت، می‌توانید از مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پردیس بین الملل کمک بگیرید.

لیست انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان 

بسیاری از متقاضیانی که به هر دلیلی نتواسته اند در آزمون سراسری نمره حد نصاب را کسب کنند، می‌توانند پس ز شرکت در آژمون دانشگاه پردیس خودگردان، در رشته‌های با آزمون ادامه تحصیل دهند. اطلاع از لیست رشته‌های ارائه شده این دانشگاه بسیار اهمیت دارد. از این رو در ادامه فهرست رشته‌های بدون آزمون و همچنین رشته‌های با آزمون دانشگاه بین الملل که از طریق آزمون می‌توانید در آنها تحصیل کنید، در 5 گروه آزمایسشی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر ارائه شده است.

رشته‌های با آزمون دانشگاه پردیس خودگردان – گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

ردیف

عنوان رشته

ردیف

عنوان رشته

1

علوم کامپیوتر

9

مهندسی نفت

2

مهندسی انرژی

10

مهندسی هوافضا

3

مهندسی برق

11

مهندسی صنایع

4

مهندسی پزشکی

12

مهندسی مواد و متالورژی

5

مهندسی پلیمر

13

مهندسی مکانیک

6

مهندسی دریا

14

مهندسی کامپیوتر

7

مهندسی شیمی

15

مهندسی عمران

8

مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار

16

مهندسی ساخت و تولید

 

رشته‌های بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پردیس خودگردان  – گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

ردیف

عنوان رشته

ردیف

عنوان رشته

1

مهندسی معماری

6

مهندسی کامپیوتر

2

مهندسی صنایع

7

مهندسی مواد و متالورژی

3

آمار

8

مهندسی هوافضا

4

مهندسی شهرسازی

9

مهندسی عمران

5

مهندسی مکانیک

 

رشته‌های بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پردیس خودگردان – گروه آزمایشی علوم انسانی

ردیف

عنوان رشته

ردیف

عنوان رشته

1

حقوق

3

جغرافیا

2

مدیریت صنعتی

4

مدیریت مالی

 

رشته‌های بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پردیس خودگردان – گروه آزمایشی هنر

ردیف

عنوان رشته

ظرفیت

دانشگاه

1

طراحی صنعتی

20 نفر

دانشگاه تهران (پردیس خودگردان کیش)

شرایط تحصیل در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پردیس خودگردان

در فهرست رشته‌های ارائه شده بدون کنکور سراسری 1402 علاوه بر دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و پیام نور برخی از رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پردیس نیز ارائه شده‌اند. برای انتخاب رشته دانشگاه پردایس خودگردان داوطلبان باید شرایط زیر را داشته باشند.

افرادی که دارای دیپلم در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر هستند و همچنین داوطلبان رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم، با داشتن مدرک پیش دانشگاهی و فوق دیپلم شرایط انتخاب رشته دوره‌های پردیس خودگردان را خواهند داشت.

افرادی که امتحان نهایی داشته‌اند، از طریق معدل کتبی دیپلم و داوطلبانی که از مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای برخوردار می‌باشند، می‌توانند از طریق معدل کل دیپلم ادامه تحصیل دهند.

براساس دفترچه بدون کنکور دانشگاه‌های پردیس خودگردان، باید افراد دارای یکی از مدارک دیپلم نظام قدیم و دیپلم سال دوازدهم (نظام جدید) مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک فوق دیپلم بوده و آن را تا تاریخ 31 شهریور 1402 دریافت کرده باشند.

داوطلبان دوره روزانه که مایلند در ورودی بهمن ماه برای رشته‌های بدون آزمون پردیس درخواست دهند، تا تاریخ 30 بهمن 1402 فرصت دارند تا انصراف قطعی خود را از رشته اول خود اعلام نمایند. داوطلبان ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان می‌توانند با دانلود دفترچه راهنما از همه شرایط اعلام شده مطلع شوند.

منبع: راهنمای انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان